Cik Ziela Suka Panda

Menilai Seseorang ~!!
Monday, 10 October 2011 | Monday, October 10, 2011 | 0 comments
assalamualaikum sume..sihat x hari nie??sya selesema skit laa...dh lama post pape..
hari nie nak citer sikit laa..xtau la best ke x...

kebanyakkam org suka menilai seseorg tanpa memikirkan diri sndiri...better korg pegi tgok cermin then cermin muka korg sume...korg pun bnyk kekurangan...
sya sgt kagum dgn org skrg nie...dorg suka menilai org tanpa usul periksa..
contoh:


GEMUK




A: ko nie gemuk sgt..mesti ade apa2??
B:ehh..xdek la..dh mmg aku cmni..
A:ye ke??entah2 ko suka mngutuk org..tu la jdi cmni..
B:tak adalah..
A:habis tu asal ko gemuk sgt???
B:aku mengandung anak kau...
A:@!#$%^&*

haha..ibaratkan macam itu la....sama la seperti aurat..xsemestinya yang xpakai tudung tu jahat...yg pakai tudung pun bukan sume nya yg baik..x menutup aurat tetap satu dosa..kita tak boleh nak menentukan yg pakai baju labuh tu baik manakala yg pakai baju pendek tu jahat..xadil la kalau macam tu...
korg kena ingt satu bnde yg SETIAP MANUSIA TAK SEMPURNA..namun di mata ALLAH S.W.T kita tetap sama..betul x??setuju??


jadi sebelum nak menilai seseorg tu kita nilai laa diri kita dulu....ingat kawan biar beribu,musuh jangan di cari..kita kan saudara sesama Islam...xpyh la wt bnde sume nie..sya bukannya baik..sekadar memberi pandangan dan nasihat...
sebelum tu saya mintak maaf laa sgt2 klau ade yg terkecil hati..


k bye...salam....









Blog Archive